Kjøp og leie betingelser

KJØPSVILKÅR

  1. Innledning

Alt kjøp og leie gjort hos Esaywalk.no er regulert av de nedenstående salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og e handelsloven, og disse lovene gir deg som forbruker ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

Salgsbetingelsene er utarbeidet med utgangspunkt i mal anbefalt av Forbrukerombudet – forenklet og tydeliggjort.

  1. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, samt opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran.

Avtalen inngås mellom selger T.JohHolding AS (Foretaksregisteret: 916 334 869MVA) som opererer under navnet Easywalk.no og kjøper som er den som foretar bestillingen – det er deg. Avtalen er bindende for begge parter når du som kjøper har sendt din bestilling til oss. Dette medfører at du er pliktig til å betale bestillingens totalbeløp etter oppgitte frister samt å ta imot leveringen når den kommer.

Vår kontaktinformasjon:
Postadresse: Easywalk.no, Konglestien 39, 1412 Sofiemyr. Norge.
Telefon kundeservice :64808062 (09:00-15:00)
Kundeservice: post@easywalk.no

  1. Priser

Våre priser er oppgitt i Norske kroner (NOK), inkludert MVA og eventuelle andre avgifter.. Totalbeløpet inkludert frakt blir alltid oppgitt før betaling. Ytterligere kostnader som ikke er informert om før betaling, skal ikke bæres av deg som kunde.

  1. Betaling

Vi tilbyr betaling via Klarna. Du kan velge å betale med Visa, MasterCard eller utsette betalingen med kostnadsfri Klarna faktura, Klarna Konto eller Klarna delbetaling.

Fra handlekurven kan du også betale med PayPal, Vipps, om du foretrekker det.

Beløpet reserveres ved bestilling og belastes når produktene pakkes og sendes, med mindre annet er avtalt. Unntaket er Paypal hvor beløpet belastes din PayPalkonto eller kort ved bestilling.For spørsmål rundt din faktura/delbetaling, herunder utsettelse etc. henvender du deg til Klarna direkte.

  1. Leiebetingelser

Ved leie begynner leien den dagen du henter din Easywalk på Postkontoret/lageret og avsluttes når den dagen den blir innlevert Postkontoret/lageret.

Easywalk tar på ingen måte ansvar for bruk, skader påført ved bruk osv. Som bruker av Easywalk er du personlig ansvarlig for alle skader som eventuelt påføres din Easywalk, deg selv eller en tredjepart herunder også tredjeparts eiendom.

Du som leietager er økonomisk ansvarlig for skader som måtte oppstå ved leie utover normal bruksslitasje, og vil bli fakturert dersom det blir avdekket slik skade ved innlevering. Dersom man har ett uhell og ødelegger en leid Easywalk gi beskjed til oss med en gang på tlf eller pr mail.

Dersom skade/feilfunksjon skulle oppstå på grunn av en teknisk7mekanisk feil ved leie av din Easywalk,vil enten deler eller en ny Easywalk bli erstattet så fort dette lar seg gjøre.

  1. Frakt & Leveringstid

Ved kjøps bestilling før kl 1300, vil varen normalt bli sendt samme dag som bestillingen ble gjort. Ved leie sendes bestillingen i henhold til avtalt leietid.

Vi benytter i hovedsak Bring for levering og pakkene kan du hente hos ditt lokale post utleveringssted. Hentemelding får du tilsendt via SMS eller e-post, så det er viktig at korrekt informasjon oppgis ved bestilling.

Leveringen anses som utført når forsendelsen er mottatt av deg som kjøper eller din representant. Dersom omtrentlig leveringstidspunkt ikke fremgår av bestillingsløsningen skal leveringen skje uten unødig opphold og senest 30 dager etter at bestillingen er mottatt. Ved eventuell forsinkelse vil vi gi deg beskjed.

Vi forutsetter at du oppgir fullstendig og korrekt leveringsinformasjon slik at bestillingen kan sendes til deg uten problemer. Dersom du har oppgitt feil leveringsinformasjon som gjør at bestillingen ikke kommer frem til rett sted og blir returnert til oss, behandles dette som en uavhentet pakke (se angrerett).

  1. Forhåndsbestilling

Inneholder bestillingen din forhåndsbestilte produkter, restordre eller andre former for ikke-lagerførte varer, vil hele bestillingen sendes samlet når alle varene er tilgjengelige dersom ikke annet er avtalt på forhånd. Vi gir så langt det lar seg gjøre en omtrentlig dato for når slike varer ankommer lageret vårt, men må samtidig ta forbehold om tilgjengelighet fra våre leverandører og eventuell forsinket leveranse til oss.

  1. Angrerett

Du har 14 dagers angrerett fra mottak av bestillingen. Ønsker du å heve kjøpet innenfor denne perioden, gir du bare beskjed at du ønsker å benytte angreretten og sender varen(e) tilbake til oss. Du må selv dekke returkostnadene og sørge for at forsendelsen kommer trygt frem. Vi anbefaler å benytte en sendemåte som har sporingsnummer og forsikring.

Hele beløpet tilbakebetales, eksklusiv standard fraktkostnadfra oss til deg. Selve refusjonen kan ta noen dager, men ikke mer enn 14 dager etter at vi har mottatt returen. Utbetaling gjøres til samme kort/konto som ble brukt ved betaling. Har du betalt med faktura ordnes tilbakebetalingen mellom deg og Klarna direkte.

Når du handler hos oss har du samme rett til å undersøke produktet som du hadde hatt i en fysisk butikk. Denne retten strekker seg til håndtering av varen som er nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon. Det vil si at forseglede produkter og andre varer med tilfeldig innhold ikke kan returneres dersom forseglingen er brutt, eller dersom andre varer er håndtert på en måte utover det som er nødvendig og/eller som forringer varens verdi.

Ved levering til postkontor/post i butikk, har du 14 dager på å hente pakken før den returneres til oss. Det å la være å hente pakken er ikke det samme som å benytte angreretten, og dette faktureres deg som kunde med kr 350kr for å dekke kostnader ved forsendelse og retur.

  1. Mangel ved vare eller levering

Dersom en levering blir sendt feil eller inneholder mangler, gjør vi vårt ytterste for å rette problemet på vår regning. Det samme gjelder dersom bestillingen skulle bli tapt under frakt. I tilfeller hvor vi ikke kan rette feilen vil vi tilby en alternativ løsning eller refundere bestillingen. Dette forutsetter at vi har mottatt nødvendig og korrekt informasjon ved bestilling. Easywalk kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle tilleggskostnader/utgifter/tap forårsaket av forsinket, tapt eller feilsendt bestilling.

Hvis det foreligger en mangel ved varen må du innen rimelig tid eller senest 2 måneder etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi oss beskjed så fort som mulig. Reklamasjon kan skje senest to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Du kan i slike tilfeller velge mellom å få mangelen rettet eller ny levering av tilsvarende vare dersom retting ikke er mulig. Vi har rett til å motsette oss kravet dersom gjennomføringen er umulig eller volder oss for urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid og uten ekstra kostnader for deg.

  1. Personopplysninger

Med mindre du samtykker til noe annet, kan vi i tråd med personopplysningsloven, bare innhente og lagre personopplysninger som er nødvendig for at vi skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Dine personopplysninger vil kun bli utlevert til andre parter dersom det er nødvendig for gjennomføring, eller i lovbestemte tilfeller. For mer informasjon se vår personvernerklæring.

  1. Konfliktløsning

Eventuelle klager rettes til oss innen rimelig tid. Vi vil forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du som kjøper ta kontakt med Forbrukerrådet. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.